Training SVI

Training Sociaal Verantwoord Incasseren

De training Sociaal Verantwoord Incasseren maakt jou bewust van de belangen en behoeften van een debiteurklant. Tijdens de training leer je hoe je hier op een respectvolle en menselijke manier mee om kunt gaan. Dit helpt jouw organisatie haar positieve imago te behouden en de relatie met de debiteurklant te verbeteren. Ook leer je hoe je op een efficiënte manier schulden int, zonder dat dit ten koste gaat van de belangen en behoeften van de debiteurklant. Dit kan bijvoorbeeld helpen om de financiële resultaten van het bedrijf te verbeteren omdat schulden op tijd worden afgelost.

Sociaal Verantwoord Incasseren. Zoals het hoort.

Ook bij sociaal verantwoord incasseren is het uitgangspunt dat de klant zijn of haar afspraken nakomt en de openstaande rekening betaalt. Gelukkig willen de meeste mensen met een betaalachterstand graag meewerken aan een oplossing. In veel gevallen kunnen ze hier jouw hulp goed bij gebruiken. Hoe je dit kunt doen, leer je tijdens de interactieve training Sociaal Verantwoord Incasseren.
 

Praktische informatie

Duur: 1 dag
Tijd: 09:30 - 16:00 uur
Deelnemers: Maximaal 12
Locatie: Incompany
Prijs: Op aanvraag

Focus op de praktijk

Het is belangrijk te begrijpen hoe schulden het gedrag van mensen beïnvloedt. Want pas als je dat begrijpt, kun je iemand écht helpen. De trainingsdag is een mix van theorie en praktijk. Onder leiding van professionals ga je op een interactieve manier aan de slag met je eigen communicatievaardigheden en leer je verschillende gesprekstechnieken die je direct in de praktijk kunt toepassen!

Onderwerpen

Tijdens de training behandelen we de volgende onderwerpen:
  • Invloed van betaalachterstanden op het brein
  • Stress-sensitief communiceren
  • Hulp bij betaalachterstanden

  • Bewijs van deelname

    Rond je de training succesvol af? Dan ontvang je het certificaat ‘Sociaal Verantwoord Incasseren’.

    Aan het eind van de dag weet je hoe je:

  • invulling geeft aan een sociaal incassoproces;
  • op een actieve manier luistert en problemen signaleert;
  • stress-sensitief communiceert met je klant;
  • zorgt voor passende betaaloplossingen;
  • klanten helpt die niet kunnen betalen.

  • Na de training merk je dat het contact met je klant soepeler verloopt én je sneller tot een oplossing komt!

    Aanmelden, meer weten of vragen?

    Neem dan contact met ons op!

    Aanvraagformulier


      What is 5 + 6 ?