SVI,
zoals het
hoort

Als iemand een product of dienst afneemt moet daar voor betaald worden. Netjes op tijd en precies het bedrag dat is afgesproken. Zoals het hoort. Toch lukt het niet iedereen om zich aan die afspraak te houden. Steeds meer personen en bedrijven blijken niet in staat om hun betalingsverplichtingen op tijd na te komen. Dat kan een keer gebeuren en het is niet meteen een zorgelijke situatie. Er ontstaat wel een probleem wanneer iemand structureel de rekeningen niet betaalt en de schulden beginnen op te stapelen. Dat is vervelend voor degene die op het geld zit te wachten én voor degene die niet kan betalen.

Want we weten dat veel mensen met schulden gebukt gaan onder stress en gezondheidsklachten. Daarom is het zo belangrijk dat Nederland sociaal verantwoord gaat incasseren.

Laten we maar meteen duidelijk zijn: sociaal verantwoord incasseren betekent niet dat schulden worden kwijtgescholden. In tegendeel. Het is een incassomethode die er juist voor zorgt dat iemand zijn of haar financiële problemen onder ogen komt en ermee aan de slag gaat. Bij SVI zijn we ervan overtuigd dat dit wordt bereikt door duidelijk te communiceren, waar nodig een helpende hand te bieden en met elkaar in gesprek te blijven.

SVI is dé plek waar kennis en ervaring op het gebied van incasso en debiteurenbeleid samenkomen en worden vertaald naar een andere manier van incasseren die voor alle partijen werkt. Op een respectvolle manier. Want hoe vervelend het ook is dat een rekening niet betaald wordt, het gaat nog steeds om een klant.

Sociaal verantwoord incasseren begint daarom al bij de klantenservice van de schuldeiser. Vervolgens is het van belang dat het in de hele incassoketen wordt doorgevoerd. Daarom geven wij trainingen aan medewerkers van directe schuldeisers om ze bewust te maken van het belang van sociaal verantwoord incasseren en hoe dit in hun organisatie geïmplementeerd kan worden. Na het volgen van de training kunnen bedrijven de SVI Check aanvragen.

Incassobureaus en deurwaarderskantoren kunnen het keurmerk SVI aanvragen. Ze doorlopen het toelatingstraject zodat ze uiteindelijk kunnen aantonen dat ze zorg hebben voor debiteurenklanten met uitdagende financiële situaties.

Niet omdat het moet, maar omdat het hoort.

Meer lezen

Dit biedt SVI

Training

Sociaal Verantwoord Incasseren begint al bij de klantenservicemedewerkers en de debiteurenadministratie van een bedrijf. Zij hebben het eerste contact met een klant die een rekening niet kan betalen. Tijdens de SVI Training leren ze hoe ze respectvol omgaan met klanten in een uitdagende financiële situatie. Dit helpt bij het behouden van een goede klantrelatie en kan er zelfs voor zorgen dat rekeningen sneller betaald worden.

  • Leer hoe je sociaal verantwoord omgaat met klanten
  • Een efficiënte en sociale incassomethode
  • Behoud een goede klantrelatie met klanten

Check

Nadat klantenservicemedewerkers en medewerkers van de debiteurenadministratie de SVI Training hebben gevolgd kan een bedrijf de SVI Check aanvragen. Dit label is het bewijs dat het bedrijf de uitgangspunten van SVI ondersteunt en sociaal verantwoord incasseert. De SVI Check kan na twee jaar verlengd worden als de afdelingen nog steeds voldoen aan de uitgangspunten van SVI.

  • Laat zien dat je sociaal verantwoord omgaat met klanten
  • Je hanteert een efficiënte en sociale incassomethode
  • Je behoudt een goede klantrelatie met klanten

Keurmerk

Het keurmerk SVI is voor incassobureaus en gerechtsdeurwaarders. Het is het bewijs dat de uitgangspunten van sociaal verantwoord incasseren in het bedrijf zijn geïmplementeerd. Deze incassobureaus en gerechtsdeurwaarders houden rekening met de belangen van de schuldeiser én de klant en zoeken samen naar een oplossing. Dat is goed voor de reputatie van gerechtsdeurwaarders en incassobureaus en voor de reputatie van de sector.

  • Hét bewijs dat je zorg hebt voor de schuldeiser én de klant
  • Verbetert jouw reputatie als gerechtsdeurwaarder of incassobureau
  • Verbetert de reputatie van jouw sector

Benieuwd naar meer?

Vraag de digitale brochure aan.